Groots genieten
in de Zaanstreek

PUUR ZAANS telt momenteel meer dan 100 leden. Makers van meubels en fietsen tot kleding en bier vormen onze community. Samen werken we om het doel van Zaanstad Made te realiseren: de groei en verduurzaming van de lokale maakindustrie.

De leden van PUUR ZAANS zijn ook ambassadeurs die ondersteunend zijn aan de zaanmakers. Denk hierbij aan winkeliers, leveranciers, makersindustrie of een goede productfotograaf maar ook interessante verkooppunten behoren tot de contacten.

Wie kan er aansluiten?

PUUR ZAANS is een community platform voor en door Zaanmakers.
Zaanmakers kunnen zich aansluiten bij de community als ze van oorsprong Zaans zijn of juist groot geworden zijn in de Zaanstreek. De community PUUR ZAANS bestaat uit professionele Zaanse ondernemers.

Waarom Aansluiten?

PUUR ZAANS is er voor Zaanmakers. Dit betekent een community platform voor Zaanmakers met gelijkgestemden, kennisoverdracht en mogelijkheden voor samenwerking. Daarnaast streeft PUUR ZAANS ernaar om Zaanmakers te ondersteunen in hun groei door diensten aan te bieden op het gebied van marketing, media, sales en evenementen. PUUR ZAANS zoekt puur, eerlijk en oprecht naar de beste manier om te communiceren. Zowel creatief als strategisch denkt PUUR ZAANS mee. Of het nu gaat om merkstrategie, de naamsbekendheid of een interne salesproces. PUUR ZAANS is ‘klein’ maar denkt ‘groot’!

Inschrijven

Door ons een email te sturen met jouw gegevens en optie, doe je een aanvraag voor lidmaatschap bij PUUR ZAANS.
Voor het aanmaken van een webpagina van jouw bedrijf wordt een éénmalig bedrag in rekening gebracht. Hierbij kun je kiezen uit drie opties:

Optie 1: lever een kwalitatief goed redactioneel stuk en passend beeldmateriaal aan bij PUUR ZAANS. De kosten voor het maken van de persoonlijke webpagina zijn bij deze optie 75 euro ex. BTW.

Optie 2: laat een mooie tekst schrijven door PUUR ZAANS op basis van informatie en beelden van jouw website en Facebook pagina. De kosten voor het maken van de persoonlijke webpagina zijn bij deze optie 100 euro ex. BTW.

Optie 3: laat professionele foto’s en een redactioneel stuk maken door PUUR ZAANS. De kosten voor het maken van de persoonlijke webpagina zijn bij deze optie 150 euro ex. BTW.

PUUR ZAANS brengt een lidmaatschapsbijdrage van 20 euro ex. BTW (per maand) in rekening. Het bedrag is zo aantrekkelijk mogelijk gehouden, zodat iedereen de mogelijkheid heeft zich aan te sluiten. Natuurlijk staat het vrij om dit bedrag aan te vullen door middel van een donatie en zo PUUR ZAANS te steunen.

De collectieve inspanning van onze leden zorgt voor een aantrekkelijk en gevarieerd aanbod van producten, diensten en belevenissen wat zal zorgen voor meer winkeltraffic, een stijgende omzet, positieve klantbeleving en persoonlijker klantrelatie.

Een greep uit onze producten en en diensten:


Advies | Strategie | Concept | Fotografie | Design | Productie

Activiteiten
Door het plaatsen van aantrekkelijke content op de website en andere mediakanalen creëert PUUR ZAANS in eerste plaats exposure voor de Zaanmakers. Met een gloednieuwe webshop biedt PUUR ZAANS ook een kanaal richting de consument. Middels het partnerprogramma wordt daarnaast een breed scala van ondersteunende bedrijven aangeboden, waaronder bijvoorbeeld een goede productfotograaf en interessante verkoopkanalen.

Exposure
Elke Zaanmaker krijgt een eigen webpagina op de overzichtspagina (onder een desgewenst rubriek). Op deze pagina worden de Zaanmaker en zijn product belicht, zowel met tekst als met afbeeldingen. Naast de website kunnen Zaanmakers rekenen op exposure via andere communicatiekanalen zoals social media. Alle leden van de community platform hebben de mogelijkheden om het PUUR ZAANS logo te gebruiken in hun communicatie.

Merkbranding
De producten en productlijnen van de leden van de community platform komen in aanmerking voor het PUUR ZAANS merk. Dit merk staat voor hoogwaardige kwaliteit en lokaal ondernemerschap. Lees de voorwaarden waaraan deze producten dienen te voldoen.

Citymarketing
PUUR ZAANS biedt een loyaliteitsoplossing voor Zaanmakers (zelfstandige ondernemers, winkeliersverenigingen en winkelcentra) en voor bewoners en bezoekers. Het loyaliteitsprogramma draagt ertoe bij dat het winkelen, wonen en recreëren aantrekkelijker wordt c.q. blijft. PUUR ZAANS richt zich op het zo goed mogelijk profileren van de Zaanstreek, stad, dorp, winkelstraat en winkelcentrum. De onderscheidende sterke kanten en een eigen identiteitsprofiel staan hierbij centraal. PUUR ZAANS richt zich op de 3 belangrijkste B’s als doelgroepen, t.w. bezoekers, bedrijven en bovenal de bewoners.

Sales
PUUR ZAANS heeft een eigen Zaanse webshop. Elke Zaanmaker krijgt de mogelijkheid zijn producten via de Zaanse webshop aan te bieden als extra online verkoopkanaal. Daarnaast heeft PUUR ZAANS meerdere retailpartners, waaronder Het Zaans Museum, Verkadepaviljoen en de Euforij. PUUR ZAANS faciliteert een mooie samenwerking tussen partners en Zaanmakers.

Competenties
PUUR ZAANS wil bijdragen aan een innovatieve en duurzame maakindustrie en competenties faciliteren. Daarom worden er in samenwerking met diverse partners evenementen georganiseerd. PUUR ZAANS beheert een gevarieerde agenda voor Zaanmakers en consumenten. Evenementen kunnen betrekking hebben op toeristische/ recreatieve trekpleisters, cultureel erfgoed, saamhorigheid van de mensen, maar kunnen ook gericht zijn op Zaanse ondernemers in relatie tot netwerken, materialen en productieprocessen.

Samenwerking
De PUUR ZAANS database bevat een overzicht van Zaanmakers, partners met verschillende expertises én consumenten met verschillende behoeften. PUUR ZAANS is hierbij de verbinding. Door bijvoorbeeld traditionele ambachtslieden in contact te brengen met moderne Zaanmakers, ontstaan de mooiste resultaten. Ook de organisaties die ondersteunende diensten leveren (de partners), zoals bijvoorbeeld een goede productfotograaf worden voor de Zaanmakers in kaart gebracht.

Netwerken
PUUR ZAANS organiseert 2 keer per jaar een PUUR ZAANS netwerkcafé op locatie, waar diverse producten uit de MAAKindustrie te zien, te proeven en te bewonderen zijn. Daarnaast bieden wij Zaanmakers een podium. Ons netwerkcafé biedt tegelijk een ontmoetingsplek voor Zaanmakers.

Lokaal produceren
Lokale productie is goed voor de werkgelegenheid in de regio en draagt bij aan de verduurzaming van de productie. Het doel is om in kaart te brengen welke lokale faciliteiten ontbreken en dit aan te kaarten bij de gemeente en het bedrijfsleven om uiteindelijk lokale productie te stimuleren.