Groots genieten
in de Zaanstreek

Dam tot Damloop

Contact

  • zaterdag, 16 september 2017 t/m 17 september 2017

Tien hoogtepunten van de streek in spotlight tijdens Dam tot Dam-weekend

Zaanse sneaker brengt damloper naar highlights Zaanstreek

Stichting Marketing Zaanstreek geeft het startsein van de Dam tot Dam-campagne ‘Ontdek de Zaanstreek’. De campagne richt zich op alle deelnemers die tijdens het Dam tot Dam-weekend in actie komen en de bezoekers van het evenement. Met ‘Ontdek de Zaanstreek’ willen de gemeente Zaanstad en Marketing Zaanstreek de highlights van de Zaanstreek benadrukken en deelnemers en supporters verleiden ook na het Dam tot Dam-weekend terug te keren naar de streek. Om ‘Ontdek de Zaanstreek’ een sportief tintje te geven, is er een unieke incentive ontwikkeld voor echte sportliefhebbers: een Zaanse ‘customized’ sneaker.

In de nieuwe Zaanstreek-campagne staan tien highlights centraal die de veelzijdigheid van de streek goed laten zien. Deze locaties, waaronder het Hembrugterrein, Stadshart Zaandam, Zaanboulevard in Wormerveer en de Zaanse Schans, zijn tegelijkertijd de vindplaatsen van de 30 schoenendozen die recht geven op een op maat gemaakte, unieke Zaanse sneaker. Elk paar sneakers heeft een eigen ontwerp waarop een van de tien Zaanse hoogtepunten terug te vinden is. In aanloop naar, tijdens en vlak na het Dam tot Dam-weekend leiden hints op de social mediakanalen van Marketing Zaanstreek naar de schoenendozen. Je moet er alleen snel bij zijn, want er is een beperkte oplage van slechts 30 paar.

Aftrap campagne

Wethouder Jeroen Olthof trapte de campagne af door in de Verskade aan de Westzijde in Zaandam de eerste schoenendoos te verstoppen. Olthof: “De Damloop is het grootste sportevenement van Nederland waar ruim 80.000 mensen aan meedoen. Bij uitstek een gelegenheid om de Zaanstreek extra onder de aandacht te brengen bij een groot publiek en te laten zien wat we allemaal te bieden hebben. De campagne ‘Ontdek de Zaanstreek’ leidt bezoekers naar de mooiste plekken in onze gemeente. Meteen een goede aanleiding om ook na de Damloop je hardloop- of wandelschoenen aan te trekken en de Zaanstreek verder te ontdekken.” Ook is tijdens de aftrap het ontwerp van de speciale sneakers onthuld.

#OntdekdeZaanstreek

Op de social mediakanalen van Stichting Marketing Zaanstreek worden de komende weken hints gegeven waar de schoenendozen te vinden zijn. Speciaal hiervoor is #ontdekdezaanstreek in het leven geroepen. Daarbij is op de actiepagina www.zaanstreek.nl/ontdek informatie te vinden over de tien locaties die centraal staan in ‘Ontdek de Zaanstreek’. De website biedt tevens kortingen en aanbiedingen van Zaanse ondernemers, zodat bezoekers aan de streek nog meer voordeel kunnen halen uit hun bezoek.

Fotobijschrift: Wethouder Jeroen Olthof trapt officieel de campagne ‘Ontdek de Zaanstreek’ af in de Verskade in Zaandam. De campagne is een uitnodiging aan deelnemers en bezoekers aan het Dam tot Dam-weekend de Zaanstreek verder te ontdekken.

Openingstijden

  • zaterdag
    07:00 uur
    22:30 uur
  • zondag
    08:00 uur
    17:00 uur