Groots genieten
in de Zaanstreek

PUUR ZAANS

PUUR ZAANS; marketing, communicatie en informatievoorziening

PUUR ZAANS is het community platform van de Zaanstreek en actief op het gebied van marketing, communicatie en informatievoorziening.
PUUR ZAANS speelt een belangrijke rol in het profileren van de Zaanstreek als toeristische en zakelijke bestemming.
PUUR ZAANS zet zich sterk in om het merk PUUR ZAANS te laden en het onderscheidende imago van de streek zodanig te versterken, dat er meer bezoekers komen, bewoners nog trotser zijn op hun eigen stad of dorp en het bedrijfsleven kan groeien, met als resultaat economische spin-off voor de streek. Dit wordt gerealiseerd in samenwerking met Zaanmakers en partners.

De missie van het community platform PUUR ZAANS is het stimuleren van groei en verduurzaming van de lokale maakindustrie in de Zaanstreek.
Zo zorgen we er voor dat de Zaanstreek goed op de kaart wordt gezet als de onvermijdelijke bestemming voor levensgenieters. Dit geldt voor de doelgroepen bewoners, bezoekers en bedrijven. De kernpropositie ‘Zaanstad is een eigenzinnige stad aan de Zaan met een rijke historie, nabij Amsterdam’ is leidend voor de positionering van Zaanstreek als een comfortabele woon- en werkgebied, aantrekkelijke reisbestemming en een kweekvijver voor creatief talent. De legitimatie hiervoor is onder andere de unieke ligging nabij Amsterdam, Schiphol, natuurgebieden, en het hoogwaardige cultuur- en winkelaanbod.

Zaanstad Made is het nieuwe keurmerk voor lokale producten!
Het keurmerk moet de trots van de stad uitdragen. Mensen zullen het herkennen en linken aan Zaans vakmanschap. Hiermee krijgt het lokale ambacht een podium en eeuwige roem!

Ondernemers kunnen hun producten opgeven voor het keurmerk. Een commissie zal vervolgens vaststellen of het producten voldoende Zaans is. Daar zijn enkele criteria voor vastgesteld. Zo moeten de producten van hoge kwaliteit zijn en passen binnen de door de commissie en gemeente vastgestelde kernwaarde, creativiteit, innovatie, duurzaamheid en vakmanschap!

www.puurzaans.nl/keurmerk/

PUUR ZAANS is er voor Zaanmakers. PUUR ZAANS streeft er naar om Zaanmakers te ondersteunen in hun groei door diensten aan te bieden op het gebied van marketing, media, sales en evenementen. PUUR ZAANS zoekt puur, eerlijk en oprecht naar de beste manier om te communiceren. Zowel creatief als strategisch denkt PUUR ZAANS mee. Of het nu gaat om merkstrategie, de naamsbekendheid of een interne salesproces. PUUR ZAANS is ‘klein’ maar denkt ‘groot’!

Met deze community willen we graag kennisdeling en samenwerking stimuleren, wat uiteindelijk moet leiden tot groei en verduurzaming van de maaksector. Dit zorgt voor werkgelegenheid, diversiteit en tevreden consumenten.

PUUR ZAANS ambassadeurs
Door gezamenlijke inspanningen van Zaanmakers en partners, het bundelen van krachten en het werken vanuit een gedeelde visie kan het potentieel van de Zaanstreek nog beter worden benut. Zaanmakers profiteren van extra exposure, aantrekkelijke voordelen en worden uitgenodigd voor besloten netwerkbijeenkomsten.

Meer informatie?
PUUR ZAANS
Denise de Vries
T. 06-46031766
E. denise@puurzaans.nl

Activiteiten PUUR ZAANS
Advies | Strategie | Concept | Fotografie | Design | Productie

De belangrijkste activiteiten van PUUR ZAANS zijn:

  • opzetten van marketingcampagnes
  • adviseren op gebied van marketing en communicatie
  • organiseren van evenementen en activiteiten
  • marketingondersteuning van diverse initiatieven en evenementen
  • marketingondersteuning voor Zaanmakers (winkelbedrijven, ondernemers in de maakindustrie)
  • Exposure creëren voor Zaanmakers door het plaatsen van aantrekkelijke content op de website
  • winkelgebied profileren als een van de leukste winkelgebied van Noord-Holland
  • (door)ontwikkelen van de PUUR ZAANS Pas (Zaanse voordeelpas voor Zaankanters en een dagpas voor bezoekers)
  • (door)ontwikkelen van off- en online promotiemiddelen
  • online webshop met streekproducten (Cross channel)
  • stimuleren van het toerisme
  • enthousiasmeren van bewoners en bezoekers ‘storytelling’
  • informeren van bezoekers
  • genereren van publicity voor de Zaanstreek
  • initiëren en begeleiden van persbezoeken

Adresgegevens
Zeilenmakersstraat 4c
1551 AA Westzaan